Co-funded by the European Union.
Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.
pic

Ученици отглеждат мурсалски чай в Смолян

Как да засадим мурсалски чай в оранжерията, да го отгледаме в компостирана пръст и да разработим продукти от изсушената билка. Тази иновативна учебна програма бе представена от клубовете „Зелени предприемачи“, „Активни младежи“, „Арт ателие“ и „Силивряк“ по време на регионален форум за образователни иновации за Южен Централен район по Национална програма „Иновации в действие“.

По време на форума началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска разговаря с ученици и учители за ползата от извънкласните дейности, в които се включват четирите клуба. Децата разказваха с ентусиазъм за своето производство и колко е приятно сами да създават продукти от собствената си реколта. Михалевска е първият ръководител на програма „Иновации в действие“, която с всяка следваща година се допълва с нови модули и дейности, насочени към промяна на модела на образование.

pic

Целият цикъл на производство се осъществява съвместно от учениците, ръководени от Елмира Бонкалова-Косова, учител по право, икономика и предприемачество в Професионалната гимназия по икономика (ПГИ) „Карл Маркс“ в Смолян.

Учениците от „Зелени предприемачи“ разработват бизнесплан, лого и мото за продуктите. Участниците от „Силивряк“ вече са засадили стръковете с мурсалски чай в оранжерията и се грижат за отглеждането. „Активни младежи“ разказват в театрална постановка легендата за мурсалския чай.
Учители, ученици и родители от 32 училища от 6 области в страната, педагогически специалисти, представители на висши училища и научни институти участваха във форума.

В дискусията „Иновативни днес-успешни утре“ участват представители на училища от областите Смолян, Кърджали, Пловдив, Хасково, Пазарджик и София. В програмата на форума са включени творчески работилници, в които се споделят педагогически практики за учене чрез правене и преживяване. Има и състезание „Познай чая“ с три отделни игри: „Познай билката“, „Чaeн дeгycтaтop“ и Eĸo eĸcпeдиция.

Source:
МОН